reklama

Kľúčový človek

Dôchodcovia frflú, sú vzťahovační, nevrlí, chcú sedieť v busoch bezvýhradne v smere jazdy, majú patent na všetko. Tvrdia, že nebolo toľko rozvodov, že žili v lepšej a bezpečnejšej dobe, v menšej miere ich obklopovalo násilie, drogy, že za komunizmu sa žilo dobre a pod.. Ak vás minimálne jedno tvrdenie zarazilo a ste presvedčení, že to takto paušálne nie je možné tvrdiť, budem s vami iba súhlasiť. A rada. Let me introduce MOJA BABUŠKA ..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Trvalo mi takmer 23 rokov, kým som si to uvedomila. S touto myšlienkou som sa stretávala tak priebežne. Najprv niekedy v druhom ročníku na výške, keď sme ako súčasť nejakej psychosociálnej aktivity mali určiť dôležitých ľudí nášho života. Vtedy ma to zistenie len tak pošteklilo kdesi v rámci prenosu informácií medzi neurónmi môjho mozgu. Každopádne kamsi zapadlo a evidentne dozrievalo ( akúkoľvek analógiu v rozmnožovacími bunkami môžeme decentne obísť ). No a samozrejme, ako to pri zrení býva, zistenie nadobudlo finálnu podobu. A v jej priblížení budem odteraz čo najviac konkrétna. Ani moja mama, ani otec, ani súrodenec ( ktorý nie je ),ani kamarát/ka pre mňa nie sú natoľko dôležití, ako moja babuška. Znie to tvrdo, na vysvetlenie, niektorí sa na babku snažia dotiahnuť, šanca tam je, snaha sa cení :). No babuška vedie na plnej čiare. Tu sú dôvody, taká je moja babka. Menšie žieňa, 72-rokov, krásne lícne kosti a pleť, ktorú by jej mohla nejedna 40-nička závidieť, bolestivý ľavý kĺb, nedávno vyliečený zvrtnutý kotník, osteoporóza, operované očko, bohatý život. Moja babka ma učila vyšívať a štrikovať ( odvtedy som ani jeden z potrebných inštrumentov nemala v ruke, zjavne now nereálna predstava ), hodila mi keksík Milu z okna, keď som v škôlke utiekla, prebehla cez cestu a ziapala jej pod oknom, že chcem sladké. Bola to babuška, s ktorou som mohla oškrabkávať čokopolevu z mastného papiera, keď im do cukrárne priviezli čerstvé veterníky ( mňam, odvtedy tá slabosť na sladkosti ). Bola to ONA, ktorá mi s úsmevom pripravovala moje špecialitky ( keď som bola o niečo väčšia egoistka, než som teraz; predsalen, jedináčik potrebuje svoje ). ONA sa nikdy netvárila, že ju návšteva vyrušuje ( aj keď na to mala viac než opodstatnené dôvody ). Poznáte to, samozvané návštevy, ktoré u vás zostanú 5 hodín, kým vy by ste si dali najradšej vaňu, ticho a posteľ.. Premýšľam, čo dodať, aby ste si vedeli predstaviť, čo k babke cítim. Ľúbim ju, to áno. Neviem, komu mám ďakovať za možnosť byť s ňou v tak blízkom kontakte. Pretože sú to tie najbežnejšie situácie, ktoré si chcem zapamätať. Ako keď babke posteliam pred spaním, chvíľku podržím paplón, aby si mohla uložiť nôžky, prikryjem ju, pobozkám na líčko a ona sa usmeje tak krásne, úprimne, odvážne, detsky, krehko..Alebo ak sedím pri PC a babuška dôjde s rozžiarenými očkami, pretože sa jej podarilo malou kefkou vyčistiť kryštálovú misku, ktorú si pamätá zo svojich desiatich rokov..rozpráva o žobrákovi, ktorý prechádzal ich dedinou, keď celá rodina kopali zemiaky ( dali mu ich zopár opiecť a miska je dôkazom jeho vďačnosti )..povie, že tú misku mám na pamiatku a mňa v tom momente zaplaví neha.. Babka však stíha sledovať najnovšie trendy. Je zvedavá, ako funguje to telefonovanie zadarmo a aj dopisovanie s viacerými kamarátmi naraz; vie, čo je piercing ( " aha, to dievča má karabínku na pupku" :) a že sa nosia nielen bavlnené nohavičky, ale aj "čipka s čiarkami"..a ja jej s bezhraničným rešpektom, úctou a úsmevom vysvetľujem systém fungovania skype-u, ICQ a všetko ostatné, na čo sa ma opýta. A dokonca mi nevadilo, keď v polovici sledovania Artificial Inteligence babuška zahlásila: " Taká blbovina, poďme spať". Ďakujem babka, že Ťa mám. Je mi veľkou cťou žiť v spoločnosti človeka ako si TY. A čo sa bojím vysloviť, trúfnem si napísať: Nech Ti pánbožko nadelí zdravíčka, aby raz moje deti spoznali svoju prababičku, ČLOVEKA ľudského viac než ktokoľvek v živote ich mamy..

Zuzana Laputková

Zuzana Laputková

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  Moje achillovkymoje okolieLen Ninanezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu